Pe lângă investiția în crearea unui spațiu de producție care să respecte, în cele mai mici detalii, condițiile și standardele de calitate ale salamului tip di Varzi, era de așteptat ca găsirea direcției potrivite pentru poziționarea și dezvoltarea identității de brand să reprezinte o mare provocare. De aceea, inițiatorii proiectului inedit Premio Gusto au vrut să se asigure că totul va fi făcut „cum trebuie” încă de la început și au apelat la noi pentru a crea și însufleți brandul.
BF BOOSTER
O soluție agilă de branding
5, 4, 3, 2...1 START!

Experiența gustului autentic italian
Premio Gusto
Brandul Premio Gusto este rezultatul întâlnirii dintre un antreprenor român, cu experiență în domeniul serviciilor de alimentație publică, și un salumier care cunoaște secretele fabricării uneia dintre cele mai apreciate specialități italiene din carne - salamul di Varzi.
Deținând un restaurant cu specific italian, se poate spune că legătura lui Adi Cobordan cu domeniul gastronomic și Italia era deja una foarte strânsă. Însă ideea de a crea un brand sub care să fie produs și comercializat un salam tradițional din localitatea Varzi, aflată în regiunea Lombardia, foarte renumită pentru delicatesele ei, a părut cel puțin ieșită din comun, până a devenit realitate.


Poziționarea brandului
Am pus față în față aspirația brandului de a recrea experiența gustului autentic al Italiei cu profilul consumatorului potențial pe care l-am identificat în etapa de descoperire, cel care se regăsește pe sine în inconfundabilul stil de viață italian, fiind sociabil, deschis, optimist, pasionat de bucătăria și obiceiurile culinare ale acestei țări, amintindu-și mereu cu plăcere de momentele trăite când a vizitat-o. Astfel, am putut stabili emoția centrală care leagă brandul de audiența sa țintă - pofta de viață -, căreia i-am asociat diferite interpretări la nivel verbal și vizual, acestea reprezentând posibilele scenarii de poziționare. Direcția care reflectă cel mai bine esența brandului și stă la baza poziționării sale a fost materializată prin sloganul Savoarea micilor bucurii.






Strategia de comunicare digitală
Având în vedere că e-shop-ul a fost principalul canal de vânzare D2C în etapa lansării, toate eforturile de promovare s-au îndreptat către mediul digital, cu obiectivele de a face cunoscut brandul și de a genera conversie, în condițiile unui buget foarte restrâns. De aceea, am dezvoltat și implementat campania de comunicare în jurul celor mai eficiente puncte digitale de contact cu consumatorii: social media și search.
Totodată, am creat și dezvoltat pagina de Facebook Premio Gusto, prin pregătirea calendarului editorial, managementul paginii, monitorizarea performanței postărilor și campaniilor efectuate și optimizarea acestora, generând creșterea comunității și engagement-ului.

Impact pe termen lung
Implicarea noastră în proiect s-a concretizat prin:
\ Fundamentarea strategiei de business în vederea lansării brandului pe piață
\ Stabilirea direcției de poziționare a brandului
\ Definirea ideii în jurul căreia se dezvoltă brandul și formularea sloganului său
\ Designul de logo și ambalaj
\ Dezvoltarea platformei creative care stă la baza comunicării de brand
\ Designul și dezvoltarea magazinului online al brandului
\ Stabilirea strategiei de comunicare digitală și implementarea campaniilor din etapa lansării
\ Dezvoltarea și managementul paginii de Facebook a brandului