Cu experiență în creșterea business-urilor antreprenoriale, ownerii decid să-și pună amprenta asupra dezvoltării business-ului, încă de la începutul preluării, atât la nivelul reorganizării companiei și a deciziilor strategice de dezvoltare, cât și la nivelul brandului companiei.
BF BOOSTER
O soluție agilă de branding
5, 4, 3, 2...1 START!

Liderul în filtrarea aerului se reinventează
EVERSTED
Compania Filtre Aer Curat a început să scrie istoria producției de filtre de aer din România din anul 1982, odată cu înființarea primei fabrici de profil.
33 de ani mai târziu fabrica de la Gura Vadului, deși rămâne singura unitate de producție de filtre din țară, nu reușește să facă un pas important în dezvoltarea sa. În bună măsură, această situație se datorează tipului de management adoptat de companie până la acel moment, neracordat la realitățile pieței și la tendințele din industrie. În acest punct, familia de antreprenori Ene a achiziționat compania, în anul 2015.
Soluția de branding
O viziune în apărarea purității aerului
Pentru a defini pilonii pe care urma să construim noul brand, am plecat de la fundamente: calitățile business-ului, viziunea antreprenorilor asupra viitorului companiei și percepțiile și așteptările clienților de la companie. Am vrut să vedem care sunt lucrurile pe care le livrează business-ul, dacă acestea sunt percepute ca plus-valoare de clienți și care este direcția pe care vor antreprenorii să o stabilească pentru business.
Am descoperit la interviurile cu antreprenorii o filozofie sănătoasă de viață care urma să se imprime și asupra noului business - o filozofie centrată pe asumarea responsabilității și determinarea de a duce la bun sfârșit orice lucru început, pentru rezultate precise, la cele mai înalte standarde, indiferent de activitate. Din discuțiile cu clienții, care s-au dovedit pline de insight-uri și pentru antreprenori, am extras respectul pentru stabilitate (singurul producător român de filtre) și pentru calitatea produselor, dar și nevoia de a se simți în siguranță, de a se putea baza pe aer pur în spațiile pe care le foloseau.
Am adăugat insight-urilor descoperite, cadrul în care urma să activeze brandul: industria și tendințele sale, abordarea competitorilor și punctele de diferențiere pe care le comunica fiecare. Astfel, am definit ideea brandului, ideea centrală pe care urma să construim mai departe: în apărarea purității aerului.

O promisiune relevantă, cu bătaie lungă
Primul pas în comunicarea mesajului unui brand este sloganul său. Într-o formă care inspiră esența brandului, sloganul brandului Eversted, Viață lungă purității aerului, deschide conversația cu angajații, clienții și partenerii.

Am ales pentru identitatea Eversted culori puternice, vii. Verdele transmite ideea de prospețime, de aer curat și sugerează, împreună cu simbolul, categoria din care face parte business-ul. Albastrul regal folosit pentru componenta verbală a logo-ului echilibrează identitatea și ajută compania să se poziționeze ca un lider și să-și demonstreze responsabilitatea și seriozitatea de care dă dovadă în procesele de producție și în relațiile cu clienții. Am optat pentru un font mai tehnic, ale cărui detalii trimit cu gândul la modul de pliere și îmbinare a filtrelor de aer, dar i-am păstrat caracterul deschis spre parteneriat prin modul de scriere (Sentence Case).
Am vrut ca Eversted să comunice ca un lider: simplu, clar, transparent și asumat. Așa cum natura are puterea de a ne aduce puritate, filtrele Eversted sunt cel mai bun apărător al purității aerului pentru spațiile în care ne petrecem timpul. Am îmbinat elementul natural cu cel tehnic și am dezvoltat identitatea brandului pentru a crea un stil de comunicare propriu, memorabil.
Ghidul noii identități de brand
Am dezvoltat ghidul de implementare a noii identități de brand pentru a asigura o implementare consistentă și coerentă a comunicării brandului la toate punctele de contact cu acesta. Ghidul a fost cu atât mai necesar cu cât, după lansarea noii identități, compania a participat ca expozant la multiple târguri internaționale de profil.

Am parcurs împreună cu Brandfusion acest proces complex de schimbare și am revigorat o activitate de producție cu peste 30 de ani de istorie - un brand autohton românesc. Acest proces de branding a reprezentat pentru noi o experiență unică pe care o recomandăm tuturor societăților comerciale care doresc să își definească identitatea. Imaginea brandului nostru este acum pe măsura performanței pe care o facem în industrie.
Impact pe termen lung
Rezultate proiect:
\ Un brand construit pe o idee capabilă să susțină deciziile de business
\ Un nume care vorbește despre unicitatea business-ului, cu potențial de internaționalizare
\ Suflu nou de entuziasm pentru angajații existenți
\ Creșterea interesului de angajare pentru resurse umane bine pregătite
\ Îmbunătățirea capacității de negociere din poziția de lider și dezvoltarea business-ului (creșterea cifrei de afaceri cu 14%, în primul an de la rebranding)
\ Deschiderea pieței internaționale și creșterea interesului clienților internaționali pentru produse (peste 30% din vizitele de pe site sunt din afara României)