Evoluția Adams Supplements până în prezent a fost influențată în mare măsură de oportunitățile venite fie din sfera producției, fie din cea de distribuție sau comercială, fără a beneficia de o strategie de portofoliu și un mesaj de brand foarte clare, sau de o identitate coerentă. Acesta este și motivul pentru care fondatorul business-ului consideră că imaginea Adams este învechită, prea „colorată”, neracordată la tendințele categoriei. Simțind că lipsa unei poziționări vizuale relevante, într-o categorie în care consumatorul tinde să devină tot mai avizat în ce privește opțiunile și alegerile sale, reprezintă o amenințare pentru business, el a văzut necesar un rebranding pentru a continua să valorifice potențialul oferit de piața în creștere.
BF BOOSTER
O soluție agilă de branding
5, 4, 3, 2...1 START!

Suplimentele alimentare ca o sursă de echilibru
Adams
Categoria suplimentelor alimentare este una cu totul aparte, foarte fragmentată între multiplele opțiuni de produse și branduri, disponibile în diverse canale de vânzare offline și online, și, în același timp, oarecum rezervată și tradiționalistă în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare și consum.
În acest peisaj de piață complex și, poate, încă greu de descifrat, brandul Adams Supplements are nevoie de o abordare nouă pentru a-și câștiga locul dincolo de rafturile familiare ale rețelei de retail deținute de compania-mamă, Adams Vision, acolo unde posibilitatea de a accesa noi segmente de consumatori este mult mai mare, dar și competiția mult mai puternică.
Provocarea de business

Abordarea strategică
Am pornit în proces cu câteva date de vânzări și calitative legate de categorie, obținute din discuțiile cu managementul Adams, dar și cu anumite indicații privind direcția dorită de dezvoltare a brandului la nivel de portofoliu, poziționare, design de ambalaj. Prin urmare, am vrut, în primul rând, să înțelegem categoria, factorii care influențează evoluția ei, cine este și ce promite competiția, dar mai ales să aflăm cine este consumatorul, cum se raportează el la categorie și cum percepe el opțiunile pe care aceasta i le oferă în prezent. Ulterior, am folosit toate aceste insight-uri pentru a argumenta recomandările de poziționare și conceptele propuse pentru designul de logo și ambalaj, care i-au deschis clientului o perspectivă ușor diferită față de cea cu care a pornit în proiect.

Platforma de brand
Odată stabilite profilul consumatorului și ideea brandului, am formulat în jurul acestora credo-ul Adams și i-am definit personalitatea, exemplificând tonul vocii sale prin diferite tipuri de mesaje, pentru a crea, astfel, cadrul de poziționare care va sta la baza identității și comunicării brandului în viitor.





Design de ambalaj
Folosind stilul vizual precis, exact și unghiurile ascuțite ale wordmark-ului, am construit o arhitectură proprie ambalajelor Adams. Triunghiul rezultat din intersecția cu prima literă, generează întreaga structură a etichetelor, împărțind suprafața în zone clare, cu informație distinctă. Tratamentul special aplicat imaginilor, alături de gradienții folosiți în mod exact, creează o familie de ambalaje coerentă dar diversă, cu multe posibilități de dezvoltare ulterioară.




Platforma creativă
Pentru a asigura implementarea coerentă a noii identități Adams, am folosit mesajele principale de brand și limbajul său vizual pentru a crea template-uri de design pentru diferite materiale de comunicare offline și online, de la bannere digitale și afișe care pot fi folosite în punctele de vânzare până la articole promoționale.



“Când am decis că este momentul pentru un refresh al brandului Adams Supplements, aveam deja în minte o direcție către care aș fi vrut să se îndrepte el.Cu toate acestea, Brandfusion ne-a provocat cu o perspectivă diferită, obținută în urma unei analize atente a pieței și a discuțiilor cu consumatorii de suplimente alimentare.
De aceea, argumentele aduse de Brandfusion în favoarea conceptelor propuse și faptul că am putut asculta „vocea consumatorului” ne-au înlăturat, până la urmă, orice îndoială. Pentru mine, a fost o dovadă a capacității Brandfusion de a înțelege în profunzime business-ul, piața, consumatorul și de a veni cu soluții strategice și creative de a răspunde nevoilor acestora.
”
Impact pe termen lung
Implicarea noastră în proiect s-a concretizat prin:
\ Identificarea profilului de consumator și a nevoii sale centrale în relație cu categoria
\ Stabilirea direcției de poziționare a brandului
\ Definirea ideii în jurul căreia se dezvoltă brandul și articularea sloganului său
\ Formularea platformei de brand care stă la baza comunicării sale
\ Designul conceptului de logo și ambalaj, declinat pe diferite sub-categorii de produse
\ Crearea manualului de implementare a designului
Vezi review Zsolt Benedek, CEO Adams, la proiectul Adams pe Clutch.co.