BF BOOSTER

O soluție agilă de branding

3, 2, 1... START!

Eversted

Liderul în filtrarea aerului se reinventează

Provocarea de business

Compania Filtre Aer Curat a început să scrie istoria producției de filtre de aer din România din anul 1982, odată cu înființarea primei fabrici de profil. 33 de ani mai târziu fabrica de la Gura Vadului, deși rămâne singura unitate de producție de filtre din țară, nu reușește să facă un pas important în dezvoltarea sa. În bună măsură, această situație se datorează tipului de management adoptat de companie până la acel moment, neracordat la realitățile pieței și la tendințele din industrie.

În acest punct, familia de antreprenori Ene a achiziționat compania, în anul 2015. Cu experiență în creșterea business-urilor antreprenoriale, aceștia decid să-și pună amprenta asupra dezvoltării business-ului, încă de la începutul preluării, atât la nivelul reorganizării companiei și a deciziilor strategice de dezvoltare, cât și la nivelul brandului companiei.

 

În cifre :

14 %

creștere cifră de afaceri, la un an de la rebranding

x 2

profit, la un an de la rebranding

+30%

vizite din afara țării pe site

Website:

www.eversted.ro

ABORDAREA NOASTRĂ

Preluarea unei companii aduce cu sine schimbări în organizație, în stilul de management și, mai presus de toate, în însăși viziunea de dezvoltare pe termen lung a acesteia. Din perspectiva brandului, o preluare care aduce o schimbare atât de profundă este un punct zero, de fundamentare a ceea ce animă organizația, ce își propune să atingă și cum urmează să facă acest lucru.

Atunci când cei doi antreprenori ne-au invitat să le prezentăm perspectiva noastră asupra viitorului brandului proaspăt preluat, le-am recomandat o transformare totală. Pe de o parte, numele Filtre Aer Curat era departe de a reflecta o viziune și o poziție de lider, pe de alta parte noua viziune trebuia descoperită și exprimată în toate manifestările brandului, clar și fără echivoc.

Eversted_before

SOLUȚIA DE BRANDING

O viziune în apărarea purității aerului

Pentru a defini pilonii pe care urma să construim noul brand, am plecat de la fundamente: calitățile business-ului, viziunea antreprenorilor asupra viitorului companiei și percepțiile și așteptările clienților de la companie. Am vrut să vedem care sunt lucrurile pe care le livrează business-ul, dacă acestea sunt percepute ca plus-valoare de clienți și care este direcția pe care vor antreprenorii să o stabilească pentru business.   

Am descoperit la interviurile cu antreprenorii o filozofie sănătoasă de viață care urma să se imprime și asupra noului business - o filozofie centrată pe asumarea responsabilității și determinarea de a duce la bun sfârșit orice lucru început, pentru rezultate precise, la cele mai înalte standarde, indiferent de activitate. Din discuțiile cu clienții, care s-au dovedit pline de insight-uri și pentru antreprenori, am extras respectul pentru stabilitate (singurul producător român de filtre) și pentru calitatea produselor, dar și nevoia de a se simți în siguranță, de a se putea baza pe aer pur în spațiile pe care le foloseau.

Eversted_filosofie Eversted_filosofie1 Eversted_filosofie2 Eversted_filosofie3 Eversted_filosofie4

 

Am adăugat insight-urilor descoperite, cadrul în care urma să activeze brandul: industria și tendințele sale, abordarea competitorilor și punctele de diferențiere pe care le comunica fiecare. Astfel, am definit ideea brandului, ideea centrală pe care urma să construim mai departe: în apărarea purității aerului.

Eversted_slogan


Un nume inventat, hotărât să producă impact

Ideea brandului a fost punctul de inspirație pentru dezvoltarea noului nume de brand. Eversted provine din combinarea cuvintelor englezești ”ever - pentru totdeauna” și ”steady - stabil, care rezistă” și transmite clar ideea de siguranță și bază în asigurarea unui aer cât mai pur.

 

Eversted_nume


O promisiune relevantă, cu bătaie lungă

Primul pas în comunicarea mesajului unui brand este sloganul său. Într-o formă care inspiră esența brandului, sloganul brandului Eversted, Viață lungă purității aerului, deschide conversația cu angajații, clienții și partenerii.

Eversted_slogan_1


O identitate ancorată în originea categoriei

Când vorbim despre B2B, este esențial ca identitatea unei companii să găsească o formă de exprimare a ideii brandului plecând din interiorul categoriei, de la bază, de la artefactele categoriei. Astfel, în cazul Eversted, în procesul de explorare a universului vizual al categoriei, am ajuns la baza procesului de purificare, acolo unde, ca un scut de apărare regăsim materialul filtrant. Acest element esențial, pliat pentru a crește eficiența procesului, are atât calitatea de a apăra și a stopa impuritățile din aer, dar și de a lăsa aerul curat să inunde spațiile de trăit.

Eversted_identitate_vizuala Eversted_logo

 

Am ales pentru identitatea Eversted culori puternice, vii. Verdele transmite ideea de prospețime, de aer curat și sugerează, împreună cu simbolul, categoria din care face parte business-ul. Albastrul regal folosit pentru componenta verbală a logo-ului echilibrează identitatea și ajută compania să se poziționeze ca un lider și să-și demonstreze responsabilitatea și seriozitatea de care dă dovadă în procesele de producție și în relațiile cu clienții. Am optat pentru un font mai tehnic, ale cărui detalii trimit cu gândul la modul de pliere și îmbinare a filtrelor de aer, dar i-am păstrat caracterul deschis spre parteneriat prin modul de scriere (Sentence Case).

Eversted_logo_1 Eversted_logo_2 Eversted_logo_3
Eversted_logo_culori
Eversted_masina

Am vrut ca Eversted să comunice ca un lider: simplu, clar, transparent și asumat. Așa cum natura are puterea de a ne aduce puritate, filtrele Eversted sunt cel mai bun apărător al purității aerului pentru spațiile în care ne petrecem timpul. Am îmbinat elementul natural cu cel tehnic și am dezvoltat identitatea brandului pentru a crea un stil de comunicare propriu, memorabil.

 

Ștefan Ferencz, Brand Design Director
Eversted_materiale_administrative Eversted_materiale_administrative1 Eversted_materiale_administrative2 Eversted_materiale_administrative3


Mândria de a fi apărătorii purității aerului

Stilul de management adoptat până la momentul preluării a afectat climatul intern de lucru. Angajații nu erau conștienți de valoarea pe care o are munca lor, de rolul esențial pe care-l joacă filtrele produse de ei în spații vitale, cum ar fi spitalul sau centrala nucleară. În plus, nu există un set de valori acceptate și promovate de management la care aceștia să adere și după care să-și guverneze activitatea. Am gândit o platformă de comunicare internă în jurul mesajului ”Mândrii apărători ai purității aerului” pentru a crește nivelul de entuziasm în cadrul echipei și a-i ajuta să adere la viziunea brandului.

Eversted_platforma_comunicare Eversted_platforma_comunicare1 Eversted_platforma_comunicare2 Eversted_platforma_comunicare3


Ghidul noii identități de brand

Am dezvoltat ghidul de implementare a noii identități de brand pentru a asigura o implementare consistentă și coerentă a comunicării brandului la toate punctele de contact cu acesta. Ghidul a fost cu atât mai necesar cu cât, după lansarea noii identități, compania a participat ca expozant la multiple târguri internaționale de profil.

Eversted_manual_brand


Prezență online pentru intrarea pe piețe internaționale

Încă de la începutul proiectului, antreprenorii ne-au povestit despre intenția de a intra pe piața internațională și de a-și concentra eforturile de vânzare către alte țări din Uniunea Europeană și nu numai. Am susținut prezența la târguri și expoziții internaționale construind un website de prezentare care să pună în valoare expertiza companiei, calitatea produselor și proiectele de impact pentru care Eversted a furnizat filtre de aer. Treptat, site-ul a devenit unul dintre cele mai importante instrumente de suport în procesul de vânzare: doar în primele șase luni de la lansare a obținut o medie de 400 de vizite organice pe lună, iar numărul de vizitatori din afara țării a crescut cu 30%. Calitatea și relevanța conținutului dezvoltat pentru utilizatori a dublat media de timp petrecută pe website de 2.5 min.  

Eversted_website

Am parcurs împreună cu Brandfusion acest proces complex de schimbare și am revigorat o activitate de producție cu peste 30 de ani de istorie - un brand autohton românesc. Acest proces de branding a reprezentat pentru noi o experiență unică pe care o recomandăm tuturor societăților comerciale care doresc să își definească identitatea. Imaginea brandului nostru este acum pe măsura performanței pe care o facem în industrie.

Vasile Ene, Director General Eversted
Eversted_echipament

IMPACT PE TERMEN LUNG

Rezultate proiect:

\ Un brand construit pe o idee capabilă să susțină deciziile de business

\ Un nume care vorbește despre unicitatea business-ului, cu potențial de internaționalizare

\ Suflu nou de entuziasm pentru angajații existenți

\ Creșterea interesului de angajare pentru resurse umane bine pregătite

\ Îmbunătățirea capacității de negociere din poziția de lider și dezvoltarea business-ului (creșterea cifrei de afaceri cu 14%, în primul an de la rebranding)

\ Deschiderea pieței internaționale și creșterea interesului clienților internaționali pentru produse (peste 30% din vizitele de pe site sunt din afara României)

Te așteptăm la o discuție
despre branding și business.

Alege un interval

Str. Sighișoara Nr. 36, Sector 2, București - Vezi pe hartă

office@brandfusion.ro

Accept cookies from this site

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site.

You can always delete saved cookies by visiting the advanced settings of your browser.

Do not accept cookies Only accept functional cookies Accept all cookies