Cum rămâi relevant
într-o lume cu trenduri efemere

Dacă un business ar fi o persoană, brandul său ar fi personalitatea, iar hainele stilul. Deci cum te menții actual într-o lume în continuă schimbare, unde fast fashion-ul este la ordinea zilei, iar tendințele dispar mai repede decât meme-urile de ieri. Și cel mai important, ar trebui să urmezi aceste tendințe sau să rămâi fidel personalității tale?

În ultimii ani, observăm dezvoltarea multor start-up-uri ce au devenit “copiii cool” din business, în timp ce companiile consacrate și-au schimbat înfățișarea tocmai pentru a deveni mai abordabile, mai umane. În general, sistemele de brand design au devenit mai atractive, mai dinamice și mai dornice să atragă atenția, indiferent dacă faci sau nu parte din targetul lor.

Pe măsură ce începem să luăm în considerare trendurile existente, trebuie să nu uităm câteva reguli de baza ale designului de brand.

Brandul trebuie să rezoneze cu publicul său

Consumatorii au o identitate, iar produsele sau serviciile pe care le aleg sunt o reflexie a identității acestora. Brandurile lor preferate vorbesc despre ceea ce le place și despre ceea ce sunt, folosind un limbaj familiar.

Procesul de descoperire nu vine întotdeauna în mod natural pentru o afacere. În timp ce start-up-urile pornesc cu avantajul de a avea o imagine nouă, de la zero, o companie matură trebuie să cântărească riscurile și beneficiile asociate unui rebranding. Unele companii trec prin procese de rebranding cu mare succes, în timp ce altele eșuează. Target, un exemplu de rebranding cu final fericit, s-a repoziționat de la ieftin și generic la un lanț de magazine bine concepute care vizează familii cu venituri medii. În partea opusă, Pepsi, într-o luptă pentru a găsi un simbol la fel de memorabil ca cel al concurentului său Coca-Cola, a trecut prin mai multe schimbări de design, însă a eșuat în mod repetat în a crea o conexiune reală cu publicul său.

Designul bun este (încă) nemuritor

Auzim des această frază, dar ea este valabilă și astăzi.

O regulă de aur în design este aceea că limbajul vizual trebuie să fie simplu, direct și accesibil. De la albastru Facebook până la M-ul auriu al lui McDonald's, dungile Adidas sau claritatea chirurgicală a lui Apple, elemente vizuale care reprezintă corect personalitatea brandului pot fi identificate și asimilate instantaneu de public. Simplitatea, sau mai bine spus, lipsa de trucuri superficiale, oferă o fundație solidă pe care să construiești și să menții brandul actual.

Dacă ai îndoieli, apelează la un audit de brand dur, dar onest

De obicei, este greu să te uiți la tine cu lupa și să poți face diferența dintre ceea ce-ți dorești și ceea ce ai nevoie. Un audit de brand îți permite să faci un pas înapoi pentru a vedea imaginea de ansamblu și îți oferă instrumentele potrivite pentru a rafina strategia pe termen lung. Auditul va evalua nucleul brandului tău - personalitatea sa, valorile, obiectivele și misiunea, ajutând la reflectarea lor într-un limbaj vizual consistent care va facilita comunicarea mai bună cu publicul tău.

Concluzie

La fel ca tine sau business-ul tău, și brandul se află într-un proces continuu de dezvoltare a personalității sale unice și de rafinare a stilului său.

Rămâi fidel brandului tău.