Electrica Distribuție

Electrica Distribuție

Rebrandingul te ajută să susții deciziile de business

” Implicarea, profesionalismul și creativitatea au fost ingredientele care au contribuit la succesul colaborării cu echipa BrandFusion. În plus, abordarea prietenoasă și promptitudinea s-au reflectat în fiecare aspect al proiectului pe care l-am derulat împreună.

Marius Chican, Head of Marketing, PR & CSR Electrica

Context:

Electrica este liderul pieței de distribuție și furnizare de energie electrică din România, cu o istorie care începe acum 120 de ani, odată cu prima rețea de iluminat public din țară. Compania deține trei linii de business: furnizare, distribuție (prin trei operatori regionali) și servicii energetice – toate sub umbrela Electrica (nume și identitate). Odată cu liberalizarea pieței de energie și Directiva Europeană de Unbundling, Electrica și-a regândit arhitectura brandului pentru a diferenția prin identitate și nume linia de business de distribuție.

Pentru a păstra conexiunile deja create în mintea consumatorilor, numele celor trei operatori de distribuție au fost construite în jurul denominatorului de regiune, la care s-a adăugat acronimul ”SDEE” (Societatea de Distribuție a Energiei Electrice): SDEE Transilvania Nord, SDEE Muntenia Nord, SDEE Transilvania Sud. Business-ul de distribuție presupune preluarea energiei electrice la putere foarte mare de la transportatori și transformarea ei în energie accesibilă consumatorilor finali. Acest lucru este surprins în identitatea brandului, inspirată din simbolul transformatorului folosit în schițele tehnice de rețele electrice. Relația dintre cei trei operatori, care acoperă trei regiuni ale țării, cât și cele trei faze ale curentului electric rezultate în urma activității distribuitorilor sunt, de asemenea, surprinse în identitatea brandului și în limbajul vizual de comunicare (liniile dinamice, culorile etc.).

Operatorii beneficiază acum de o identitate modernă, care evidențiază foarte clar categoria din care fac parte și îi ajută să înlăture percepția de companii învechite. Pentru a asigura o implementare coerentă a identității, au fost dezvoltate template-uri pentru materialele administrative și de comunicare și definite regulile de utilizare a noii identități în cadrul manualului de identitate. 

Industrie:

Utilități / Distribuție energie electrică

Servicii:

Arhitectură de brand, identitate de brand, materiale de comunicare, manual de identitate

Rezultate:

  • O identitate nouă, modernă
  • O identitate relevantă în categorie
  • Claritate în arhitectura brandului
  • Coerență și consistență în exprimarea brandului
  • Un sistem unitar de reguli pentru folosirea identității, comun celor trei operatori
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Square
Wide
Full
Square 1x
Wide
Full
Square 1x
Wide
Full
Full
Full