CTE Rent

CTE Rent

Intrarea pe o piață nouă provoacă strategia întregului business

"Am pornit business-ul de închiriere, bazându-ne pe doi factori: experiența de lider în industrie a CTE Group și nevoia tot mai crescută a companiilor de a-și asigura necesarul de echipamente, în etapele importante din proiecte. Am apelat la Brandfusion cu gândul de a ne ajuta să comunicăm despre noul business. Dar am aflat cu ajutorul lor, că, înainte de a comunica un brand, trebuie să-ți clarifici multe întrebări de business care pot influența baza pe care se construiește brandul. A fost pentru noi un proces de descoperire și un pas important în evoluția business-ului și a CTE Group."

Tellu Striinu, Director Executiv CTE Rent

Nevoia de business

Grupul CTE avea nevoie să accelereze intrarea pe piață și creșterea unei noi linii de business în portofoliu, de închiriere utilaje și echipamente specializate. Pentru a se întâmpla acest lucru, multe întrebări de business trebuiau să-și găsească răspuns. Dintre cele care au influențat soluțiile noastre strategice, s-au numărat: Ce nume poate asigura vizibilitate acestei linii noi? Este numele existent, 4-Rent, capabil să susțină creșterea rapidă, cu un efort de comunicare sustenabil? De ce crede acest business că este indispensabil pentru clienții săi? Care sunt punctele care diferențiază business-ul și pe care clienții săi pun valoare? Cum poate noua linie de business, la nivel de strategie de brand, să beneficieze de statutul său de membru al CTE Group?

Pe măsură ce companiile și-au câștigat poziții de top în categoriile lor, managementul a simțit nevoia creării unei entități care să le înglobeze și să le reprezinte în fața partenerilor strategici (bănci, parteneri de business etc.). Astfel a luat naștere CTE Group, pentru care s-a creat o identitate independentă.

Totodată, business-ul s-a extins cu o nouă companie, destinată închirierii de utilaje specializate (construcții, salubritate, reciclare), furnizate de CTE Solution. Care este numele corect pentru noua companie? Cum faci evidentă legătura dintre noua companie și celelalte companii din grup? Cum asiguri clienții că noua companie beneficiază de susținerea grupului? Acestea au fost întrebările la care am ajutat managementul CTE Group să răspundă.

 

Soluția de branding

Acest proiect, deși a venit cu întrebări legate de noul business de închiriere din cadrul CTE Group, a scos la iveală o nevoie mai profundă la nivelul întregului grup, de a-și defini propria identitate, de a crea sinergii între identitățile entităților care compuneau grupul la acel moment – CTE Trailers, CTE Solution, 4-Rent.

Astfel, în paralel cu găsirea soluțiilor care să răspundă la întrebările legate de noul business de închiriere, am dezvoltat proiectul de creare a identității grupului, la nivel de purpose, valori și identitate vizuală (logo). Am răspuns astfel unui set nou de întrebări: De ce există grupul CTE? Cum poate fi creată sinergia mesajelor entităților (business-urilor) din componența grupului? Cum poate fiecare business să aibă o promisiune relevantă pieței sale, dar în același timp să reflecte purpose-ul grupului?

Mai multe detalii despre această extindere a proiectului inițial, găsești în studiul nostru de caz CTE Grup. Odată cu definirea scopului suprem al CTE Group, exprimat prin mesajul de brand - Echipați pentru progres, a fost clarificată și arhitectura de brand a grupului, prin alinierea identităților business-urilor din portofoliu, la identitatea grupului și prin schimbarea numelui business-ului 4-Rent în CTE Rent.

Industrie:

Servicii / Închiriere utilaje specializate

 

Servicii:

 

Auditare și strategie de brand, identitate de brand, slogan, materiale de comunicare externă, website corporate

 

Impact:

 

  • Alinierea business-ului la strategia de brand a grupului, pentru a beneficia de reputația și vizibilitatea acestuia
  • Crearea, la nivel de grup a unor sinergii de imagine, pentru a crește awareness-ul față de noul business din cadrul CTE Group
  • Redenumirea și crearea identității (logo) care să reflecte apartenența la un grup puternic, consolidat
  • Formularea sloganului de brand (Echipați pentru susținere), astfel încât să reafirme promisiunea grupului (Echipați pentru progres), dar și să vorbească despre unicitatea business-ului CTE Rent, de închiriere utilaje și echipamente specializate
  • Materialele de comunicare ale CTE Rent, destinate prezentării companiei și a portofoliului acesteia de servicii
Full

 

 

Diferențierea business-urilor din portofoliu a fost făcută prin alocarea unui cod de culoare care se regăsește atât în simbol, cât și în descriptorul de business (Group, Rent, Trailers, Solution). În cazul CTE Rent, verdele reprezintă deschiderea organizației spre a oferi soluții sustenabile și eficiente.

 

Full

 

 

Pentru a mai face încă un pas în dezvoltarea noii identități CTE Rent, a fost nevoie ca mesajul grupului, Echipați pentru progres, să fie adaptat și reformulat pentru acest business, astfel încât să aibă atât relevanță pentru clienții săi, cât și să-l diferențieze față de competiție. Astfel, după discuții interne cu echipa CTE Rent, interviuri telefonice cu potențiali clienți și analize de competiție, am propus ca promisiunea business-ului CTE Rent să fie exprimată prin sloganul - Echipați pentru susținere. Această promisiune vorbește despre organizația CTE Rent pregătită oricând să livreze soluții de închiriere și, în plus, despre caracterul acesteia de susținător / partener de încredere pentru clienții săi.

.

Full
Full

 

 

Pentru a aduce argumente în comunicarea promisiunii de brand, în procesul de descoperire a business-ului CTE Rent, am identificat atributele de business care diferențiază CTE Rent în industrie și care vor fi folosite nu doar ca argumente de vânzare, dar mai ales ca principii de lucru și de relaționare internă. Viziunea de ansamblu, atitudinea concentrată pe client, promptitudinea cu care reacționează la fiecare cerință și cunoașterea în detaliu a industriei și a specificațiilor, au fost pilonii de bază pe care s-au construit mesajele de comunicare.

 

Full

 

 

Având determinate mesajele de comunicare (promisiunea de valoare, diferențiatorii) și personalitatea brandului, am creat mai departe sistemul de reguli privind stilul imaginilor din comunicarea CTE Rent, tonul mesajelor, formele grafice, culorile etc. Toate, gândite să exprime unicitatea CTE Rent și să ofere impact prin claritate și vizibilitate.

 

Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full
Full