Blog

Adevărata loializare se naște post-vânzare
Deși, la nivel declarativ, jucătorii din e-commerce-ul autohton își construiesc misiunea brandului lor în jurul satisfacerii nevoilor clienților, încercând să le ofere acestora o experiență online cât mai plăcută cu putință, majoritatea dintre ei vede încă interacțiunea dintre brand și client drept o simplă tranzacție comercială, în care una dintre părți vinde anumite produse și servicii, iar cealaltă le achiziționează, plătind o anumită sumă de bani pentru acestea.

Autenticitatea unui brand nu se cumpără
Fac parte din generația care și-a început drumul maturității într-un moment crucial din istoria noastră modernă. Am trecut prin experiența de a fi trăit urâțenia totalitarismului și șansa de a fi ales să-mi dedic energia unei lumi noi, care încurajează libertatea de expresie și valorile autentice. 

Cum atragi consumatorul modern?
Persoanele născute după anul 1980, cunoscute ca millennials, sunt o generație tânără ce a crescut într-o lume în care Internetul a devenit o parte importantă din viața lor. Folosesc Internetul pentru aproape orice lucru care îi interesează: de la vizionarea unui video amuzant, până la achiziționarea de mobilă, căutarea unui loc de muncă sau lansarea și creșterea unei afaceri.

Poate o trupă să își comunice brandul doar în mediul online?
La un moment dat în viața mea am vrut să fac parte dintr-o trupă. Nu să cânt pe scenă (nu am nici calitățile, nici înclinația spre așa ceva), ci să mă ocup de partea de comunicare. Să creez legături, folosindu-mă de cuvinte. Referitor la asta, de curând am citit un interviu cu unul dintre artiștii care contează în România. Pe lângă poveștile de început, formarea trupei, alegerea numelui sau scenele pe care a cântat trupa, m-am oprit la: Radioul nu este o miză, cu online-ul avem acces direct la comunitatea noastră de fani.

Five rules for an efficient rebranding process
Rebranding is a changing process. A changing process for the organization culture and its management style and for the way of communicating, both internally and externally. And if we talk about change, it's interesting to see what's the neuroscientific perspective about this topic and above that how can we use this when we are in a rebranding process.

Brandul face multe, însă cu o condiție
Zilele trecute am prezentat unui potențial client, într-o manieră nouă pentru el, perspectiva posibilităților pe care le poate aborda brandul său. Zicem într-o manieră nouă, deoarece clientul era obișnuit să i se livreze execuții de comunicare, lucruri concrete, iar perspectiva surprinsă de noi, ca oameni de brand, i-a oferit un moment de analiză asupra viitorului business-ului său.

De ce sa incepi azi sa folosesti remarketingul pentru business?
Ce este remarketingul, mai exact? Probabil ai auzit cateva lucruri despre aceasta tactica de marketing online. Dar stii ca poate fi cel mai puternic instrument pentru business-ul tau? Pe scurt, remarketingul este o tehnologie care iti permite sa afisezi ad-uri (bannere, text, video) celor care ti-au vizitat cel putin o data site-ul, ti-au dat adresa de email sau au folosit aplicatia pentru mobile.

Cum să-ți organizezi mai bine activitățile brandului într-un nou an
Fiecare început de an debutează cu multe promisiuni, către noi înșine, către ceilalți. Totul din dorința de a face lucrurile mai bine și de a fi mai fericiți cu noi și cu munca noastră. Când vine vorba de schimbările majore, însă, cele mai indicate sunt consecvența și pașii mici. Altfel riscăm să fim compleșiți.

Schimbarea radicală, noua normalitate în business
Criza financiară din 2008 a schimbat fundamental percepția clasică asupra valorii în business. Modelele tradiționale, în care brandurile creau valoare în jurul activelor proprii, au fost devansate de business-uri care doar conectează vânzătorii și cumpărătorii, conținutul și consumatorii.

Consumatorii ajuta la dezvoltarea brandurilor in online
Odata cu aparitia online-ului sau a mediului digital, brandingul a capatat o noua dimensiune. O dimensiune in care totul a luat amploare, s-a intensificat.

Cum masori la nivel de business rentabilitatea marketingului prin continut?
Exista o multime de indicatori care se pot urmari si raporta in vederea identificarii rezultatelor actiunilor de content marketing efectuate de un brand.

Cine detine controlul brandului in mediul online?
Este evident ca social media a schimbat modul in care comunica si interactioneaza consumatorii cu brandurile.

Interactiunea cu brandul in era new media
Brandurile implica din ce in ce mai mult consumatorul in crearea povestilor lor. De la crearea de continut relevant pana la o intreaga experienta interactiva cu brandul. Un fel de poveste spusa prietenilor. Adica noua.

A simplicity lesson from accessible private labels
In branding, simplicity isn't just a visual style. It's fair to say that simplicity is about direct communication, without other extra distractions. But it's not just the lack of complexity. Simplicity implies getting to the brand core in order to communicate what is truly relevant and putting behind things that are not that important. Accessible private labels understood this language and implemented in their packaging design.

How to choose a good name in private label category?
Private labels are those retail chain brands that are available only inside the chain. The featured benefit of these brands is their accessible price, smaller than the one marketed by shelf competitors (name brands).

New times, new brand positioning
A few days ago, on an informal hangout with a few cyclist colleagues, we debated the comeback on the market of the bicycle brand, Pegas. For some of us, Pegas bicycles resonates with childhood, with the reward given after many years of good grades at school. For the young ones, it's just an unconvincing arrival that doesn't suit their current aspirations. There were different opinions and, in the end, we could shape two ideas. First, the presumed Pegas bicycles nostalgics didn't perceive in a new product the quality their age demands. Second, the bicycle enthusiasts didn't see enough functionality nor emotional connections in the product in order to adopt it.

Atasamentul de brand care tine pe loc dezvoltarea brandurilor antreprenoriale
In branding schimbarea este un concept cu care operam destul de des, in special cand vorbim de procese de rebranding si redescoperire de brand.

Librariile online isi spun povestea
“Suntem oamenii cu zambetul pe cutie. Visam sa cream lucruri care sa iti schimbe viata. Iar atunci cand iti construim ceva nou, te poti astepta ca totul sa se schimbe un pic mai mult.” (textul uneia dintre reclamele Amazon)

Teama de decizii in definirea unui brand
In orice proces de rebranding organizational, un moment deosebit de important este cel in care stabilim pozitionarea noului brand. O repozitionare este strans legata de schimbari profunde in strategia de business. Poate fi vorba de reafirmarea unei pozitii sau de reorientarea catre o alta zona relevanta pentru clienti.

Adevar si mit in naming
Namingul este unul dintre cele mai dificile parti intr-un proces de rebranding atat pentru companie, cat si pentru consultantii de brand. Atasamentul emotional pentru fostul nume, explozia necontrolata de creativitate si multitudinea de criterii pe care trebuie sa le respecte un nume eligibil sunt numai cateva dintre elementele care definesc complexitate acestui proces.