Designul de ambalaj trebuie să susțină strategia de business

Designul de ambalaj trebuie să susțină strategia de business

19.02.2018 0:00:00
Designul de ambalaj trebuie să susțină strategia de business

Designul de ambalaj nu este un exercițiu artistic personal și nu se face de dragul actului creativ. El este un instrument ce trebuie să susțină brandul, atributele sale, și strategia de business gândită anterior. Un design bun rezolvă probleme reale. 

Iată câteva aspecte de luat în considerare atunci când are loc un proces de branding sau rebranding de produs:

 

Cunoaște-ti publicul

Brandurile de produs sunt, în mare măsură, despre consumator: despre cât de clar le poate identifica și relaționa cu ele, despre așteptările de la categorie, despre obișnuințele și cultura lui vizuală. Cu cât înțelegi mai bine nevoile și așteptările consumatorului, cu atât te poți folosi de design pentru a captiva și facilita interacțiunea cu brandul tău.

Poate consumatorul brandului e sceptic sau simte nevoia să vadă produsul înainte de a-l cumpăra - atunci o fereastră transparentă în ambalaj te poate ajuta să-l convingi.

 

Înțelege care sunt obiectivele de business

Designul de ambalaj trebuie să ajute afacerea să-și pună în practică strategia și să-și îndeplinească obiectivele. Imaginează-ți că businessul dorește să-și extindă portofoliul de brand în alte sub-categorii sau chiar în categorii noi de produse. Este conceput master packagingul astfel încât să susțină planurile de creștere? Dar să păstreze în același timp continuitate și consistență în identitatea brandului?

 

Înțelege-ți competiția 

Un brand de produs nu stă singur la raft. Chiar dacă există situații când nu are produse cu care să concureze direct, are substitute. 

Un design bun de ambalaj permite identificarea la raft fără eforturi, descifrarea clară a mesajului, și găsește loc în aglomerarea generată de competiție pentru a-și construi un limbaj vizual propriu și diferențiator (paletă cromatică, forme, etc.), preferabil nefolosit de competiție.

 

Concluzia

Înainte de toate, designul de ambalaj ajută afacerea să-și îndeplinească obiectivele. Un proiect recent unde l-am folosit ca instrument de business este Vivelis - un brand de produse congelate care a necesitat rebranding total din cauza performanțelor scăzute la raft și a percepției negative a consumatorilor. Poți vedea mai multe detalii despre proiect aici

 

de Petru Ioje, Senior Brand Designer