Conținut unitar – consumatori fideli

Conținut coerent – consumatori fideli

05.09.2016 0:00:00
Conținut coerent – consumatori fideli

 

Fie că parcurgi ultimele rapoarte sau studii de specialitate publicate, fie că porți o discuție serioasă cu un strateg în marketing – este aproape sigur că, într-un fel sau altul, vei ajunge mai aproape de adevărul suprem al zilelor noastre, unul exprimat deja de catre Godin în urmă cu câțiva ani: marketingul de conținut este singurul marketing care ne-a mai rămas. (Content Marketing is the only marketing left – Seth Godin)             

Trăim într-adevăr o perioadă prolifică, cel puțin în ceea ce privește accesul la conținutul livrat de brandurile noastre preferate. De fapt, a devenit o practică relativ comună pentru oamenii care gestionează branduri să creeze conținut care să captiveze consumatorii și pe care să-l livreze cu ușurință pe toate canalele de comunicare pe care le au la dispoziție, într-o varietate de formate, din ce in mai pretabile nevoilor acestora.

Cu toate astea, cei mai mulți dintre noi avem încă senzația distinctă că ajungem cu dificultate și uneori prea târziu la informațiile care ne-ar putea fi de un real folos, ușurându-ne viața; și nu e de mirare. Conform unui studiu publicat de către Sirius Decisions (https://www.siriusdecisions.com/), 60-70% din conținutul produs de companiile B2B rămâne nefolosit; în aceeași măsură, 87% dintre oamenii de brand afirmă că se luptă să producă tipul de conținut de brand care să angreneze și să implice cu adevărat consumatorii.

Cifrele nu fac decât să confirme că numeroase branduri incă produc conținut în absența unei strategii unitare pe termen lung, a unui plan bine pus la punct și a unor obiective de business clar setate și monitorizate. E ușor de preconizat că brandurile care aleg în continuare această abordare - care-și irosesc resursele pe crearea de conținut nelimitat, netargetat, multi-format și multi-channel – sunt exact acele branduri care vor dispărea atât din piață, cât și din sfera de interes a consumatorului modern.

Pe de altă parte, brandurile care au setată o strategie de conținut unitară, încorporată în strategia de business, care știu foarte bine pentru cine creează conținut, ce speră că vor realiza cu acesta și cum vor reuși să livreze acel conținut catre o audiență numeroasă, bine targetată – sunt exact brandurile care au toate șansele să devină memorabile în mintea consumatorilor. O strategie coerentă și unitară de conținut este benefică atât din perspectiva brandului, care reușește astfel să se poziționeze clar în mintea consumatorului, cât și din perspectiva acestuia din urmă, care are astfel acces la informații de brand targetate pe nevoile sale, putând astfel să ia deciziile optime.

Unul dintre brandurile românești care reușește să aibă o prezență coerentă pe toate platformele de comunicare alese este Râureni. (www.raureni.ro) Atunci când ajungi să imbini cu succes manifestarea brandului din magazin cu ceea ce comunică acesta în mediul online, poți fi sigur că vei avea un consumator încântat de produsul tău, care-l va căuta și alege de fiecare dată când va avea ocazia.  În final, aceasta este miza unei comunicări de brand consistente și unitare, nu?

 

Dacă ai intrebări despre ce presupune o strategie de conținut coerentă pentru brandul tău si de ce este aceasta benefică, intră pe: http://www.brandfusion.ro/content-strategy sau scrie-ne pe office@brandfusion.ro.