Categorie

Ce le dorim brandurilor românești?
De-a lungul timpului, am fost alături de branduri românești atunci când și-au scris povestea – povești de redefinire sau de construcție de la zero. Ele sunt motivul nostru de mândrie. Cu ocazia zilei de 1 Decembrie, am întrebat echipa noastră ce ar vrea să ureze brandurilor românești. Iată ce urări am strâns.

5 motive pentru care trebuie să-ți analizezi brandul
Dacă faci primii pași în construcția brandului tău, dacă ai un business în creștere (pentru care brandul este un aliat de nădejde) sau dacă ai un business stabil, consolidat (pentru care ai încă planuri mari) e bine să ai claritate asupra statusului său actual, că să știi ce acțiuni de brand pot servi business-ul în viitor.

Lucruri care ne plac: packaging design
Pentru că inspirația vine din cele mai variate surse și, mai ales, de la oameni diferiți, ne-am gândit să creăm seria ”Lucruri care ne plac” pentru a împărtăși cu voi ideile, momentele, brandurile etc. care ne-au atras atenția sau pe care le-am salvat în Bookmarks pentru a reveni asupra lor.

2016 din perspectiva noastră
Anul 2016 a fost pentru BrandFusion un an de împrospătare a echipei, de alăturare a unor oameni noi, plini de entuziasm, dornici să cucerească un teritoriu enigmatic, cum pare să fie văzut brandingul. Acest lucru a influențat pozitiv climatul din interiorul echipei și a făcut loc unor explorări noi la nivelul modelelor de lucru folosite în munca noastră și consolidarea metodelor care ne-au adus reputația de profesioniști în industria noastră.

3 branduri curajoase în 2016
Brandurile disruptive sunt, prin definiție, branduri curajoase. Sunt branduri care anticipează și transformă viitorul, elaborând noi modele de business și punând sub semnul întrebării clasicul modus operandi; sunt, în aceeași măsură, brandurile care schimbă categoriile și chiar industriile din care fac parte, care elimină competitorii care nu pot să țină pasul și care ajung să ocupe un loc bine delimitat in mintea tot mai aglomerată a consumatorului modern.

11 ani de lucruri valoroase
Deși o vorbă din popor zice că noi, oamenii, avem de regulă memorie scurtă și că tragem cu greu învățăminte din ceea ce ni se-ntâmplă, noi am făcut zilele acestea un exercițiu de rememorare și de mapare a 11 lucruri care au adus valoare industriei de branding în ultimii 11 ani.

Sloganul de brand – expresia unui adevăr
Promisiunea brandului este, poate, cea mai folosită sintagmă în branding, întrebuințată de toți consultanții de brand și ambiguă pentru cei mai mulți clienți. Pe scurt, promisiunea brandului este angajamentul pe care îl ia brandul tău în fața consumatorilor și ceea ce trebuie să livreze constant dacă vrea să-i țină aproape. De cele mai multe ori, este asimilată sloganului de brand, acesta fiind cea mai vizibilă expresie a promisiunii de brand. N-ar trebui însă să fie și singura.

A face sau nu rebranding? Răspunsul ți-l dă auditarea de brand
Rebrandingul este o decizie de business care poate aduce beneficii valoroase, indiscutabile. Nu este însă și obligatoriu să se întâmple în viața unei organizații. Sunt situații în care rebrandingul, daca nu este susținut de o nevoie reală și nu este bine planificat și coordonat cu mare atenție, reușește doar să răscolească inutil și, uneori, iremediabil organizația și clienții.

De ce ai nevoie de un audit de brand?
Să presupunem că ai hotărât să participi la un raliu. Nu trebuie să fie un raliu internațional. E suficient și un raliu local, în jurul orașului. Primul lucru pe care-l faci este să-ți evaluezi corect șansele (care sunt mașinile cu care te vei lupta, ce caracteristici au, care este puterea mașinii tale, cât de pregătit ești, ce tactici folosesc competitorii tăi etc.), apoi să-ți pui la punct strategia de luptă.

Adevărata loializare se naște post-vânzare
Deși, la nivel declarativ, jucătorii din e-commerce-ul autohton își construiesc misiunea brandului lor în jurul satisfacerii nevoilor clienților, încercând să le ofere acestora o experiență online cât mai plăcută cu putință, majoritatea dintre ei vede încă interacțiunea dintre brand și client drept o simplă tranzacție comercială, în care una dintre părți vinde anumite produse și servicii, iar cealaltă le achiziționează, plătind o anumită sumă de bani pentru acestea.

Autenticitatea unui brand nu se cumpără
Fac parte din generația care și-a început drumul maturității într-un moment crucial din istoria noastră modernă. Am trecut prin experiența de a fi trăit urâțenia totalitarismului și șansa de a fi ales să-mi dedic energia unei lumi noi, care încurajează libertatea de expresie și valorile autentice. 

Cum atragi consumatorul modern?
Persoanele născute după anul 1980, cunoscute ca millennials, sunt o generație tânără ce a crescut într-o lume în care Internetul a devenit o parte importantă din viața lor. Folosesc Internetul pentru aproape orice lucru care îi interesează: de la vizionarea unui video amuzant, până la achiziționarea de mobilă, căutarea unui loc de muncă sau lansarea și creșterea unei afaceri.

5 reguli pentru un rebranding eficient
Rebrandingul este un proces de schimbare. Un proces de schimbare la nivelul culturii organizatiei, o schimbare a stilului de management, a modului de a comunica intern si extern. Si pentru ca vorbim despre schimbare, este interesant de vazut care este perspectiva neurostiintifica asupra fenomenului si, mai ales, cum ne poate fi utila aceasta atunci cand traversam un proces de rebranding.

Brandul face multe, însă cu o condiție
Zilele trecute am prezentat unui potențial client, într-o manieră nouă pentru el, perspectiva posibilităților pe care le poate aborda brandul său. Zicem într-o manieră nouă, deoarece clientul era obișnuit să i se livreze execuții de comunicare, lucruri concrete, iar perspectiva surprinsă de noi, ca oameni de brand, i-a oferit un moment de analiză asupra viitorului business-ului său.

Cum să-ți organizezi mai bine activitățile brandului într-un nou an
Fiecare început de an debutează cu multe promisiuni, către noi înșine, către ceilalți. Totul din dorința de a face lucrurile mai bine și de a fi mai fericiți cu noi și cu munca noastră. Când vine vorba de schimbările majore, însă, cele mai indicate sunt consecvența și pașii mici. Altfel riscăm să fim compleșiți.

Schimbarea radicală, noua normalitate în business
Criza financiară din 2008 a schimbat fundamental percepția clasică asupra valorii în business. Modelele tradiționale, în care brandurile creau valoare în jurul activelor proprii, au fost devansate de business-uri care doar conectează vânzătorii și cumpărătorii, conținutul și consumatorii.

La vremuri noi, pozitionari de brand noi
Acum cateva zile, la o iesire informala cu mai multi colegi ciclististi, am ajuns sa dezbatem revenirea pe piata a brandului de biciclete Pegas.

Atasamentul de brand care tine pe loc dezvoltarea brandurilor antreprenoriale
In branding schimbarea este un concept cu care operam destul de des, in special cand vorbim de procese de rebranding si redescoperire de brand.

Librariile online isi spun povestea
“Suntem oamenii cu zambetul pe cutie. Visam sa cream lucruri care sa iti schimbe viata. Iar atunci cand iti construim ceva nou, te poti astepta ca totul sa se schimbe un pic mai mult.” (textul uneia dintre reclamele Amazon)

Teama de decizii in definirea unui brand
In orice proces de rebranding organizational, un moment deosebit de important este cel in care stabilim pozitionarea noului brand. O repozitionare este strans legata de schimbari profunde in strategia de business. Poate fi vorba de reafirmarea unei pozitii sau de reorientarea catre o alta zona relevanta pentru clienti.