2016 din perspectiva noastră

2016 din perspectiva noastră

13.01.2017 0:00:00
2016 din perspectiva noastră

 

Cum a fost 2016, din perspectiva BrandFusion?

Anul 2016 a fost pentru BrandFusion un an de împrospătare a echipei, de alăturare a unor oameni noi, plini de entuziasm, dornici să cucerească un teritoriu enigmatic, cum pare să fie văzut brandingul. Acest lucru a influențat pozitiv climatul din interiorul echipei și a făcut loc unor explorări noi la nivelul modelelor de lucru folosite în munca noastră și consolidarea metodelor care ne-au adus reputația de profesioniști în industria noastră.

Sunt convinsă că formula în care este echipa noastră în acest moment va ține sus standardul de calitatate al serviciilor noastre și va continua munca de pionierat pe care ne-am asumat-o, privind educarea în materie de branding a business-urilor antreprenoriale românești.

În ce privește rezultatele noastre financiare, suntem bucuroși că am reușit și in 2016, pentru al treilea an consecutiv, să ne situăm pe poziția a doua în topul industriei specializată în branding. Această poziție confirmă calitatea serviciilor noastre și hotărârea noastră de a menține sus standardul muncii noastre. Și ce expresie ar vorbi mai convingător despre toate aceste lucruri, alta decât celebra promisiune de brand a companiei americane Avis, We Try Harder!

 

Cum a fost 2016 din perspectiva proiectelor la care am lucrat

Am continuat și anul acesta să ne îndreptăm întreaga atenție asupra business-urilor antreprenoriale românești și să le oferim servicii integrate de branding, offline și online. Faptul că suntem singura companie specializată de branding care are dezvoltate de peste 10 ani competențe interne de branding digital & e-commerce, ne-a oferit și continuă să ne ofere un avantaj competitiv în fața competitorilor noștri direcți, companii specializate în branding, iar clienților noștri, un control mai mare asupra manifestărilor brandului lor.

Am avut ocazia să extindem activități de brand pentru clienți cu care avem stabilite relații îndelungate, și aici menționez cu drag Symmetrica, Râureni, Annabella, Global Plast, Emerson, Malina, și să alăturăm familiei de business-uri românești care pun brandul în centrul activității lor, nume noi, lideri în industriile lor, precum Unicarm, Eversted, Sentia, Electrica Distribuție.

Ca echipă, suntem încântați că am putut cunoaște antreprenori români cu viziune, că am explorat în profunzime industrii noi și că ne-am oferit întreaga noastră pricepere și pasiune de a ajuta noii noștri clienți să descopere ce-i definește și ce au de valoare de oferit, și să facem aceste lucruri vizibile și memorabile la nivelul identității vizuale, a mesajelor și manifestările de brand, indiferent de mediul de exprimare, offline sau online. 

Un proiect de o anvergură deosebită, rebrandingul corporate și de produs Unicarm, început acum mai bine de un an și jumătate, a ajuns către sfârșitul acestui an într-o etapă vizibilă la raft. Procesul continuă să se desfășoare în zona de brand corporate și retail, însă schimbarea designului pe 3 dintre cele mai reprezentative categorii de produse - mezeluri, lactate, conserve, care a cumulat designul a aproximativ 380 SKUs, constituie pentru echipa noastră o performanță de care suntem mândri și care vorbește nu doar despre competențele noastre de branding, dar și despre capacitatea noastră de a relaționa cu trăirile intense, firești, ale echipei Unicarm pusă în fața unor schimbări profunde și spectaculoase.

Ca pionieri ai industriei de branding, nu am uitat că avem datoria de a educa piața, astfel că, anul acesta am inițiat și am susținut o serie nouă de evenimente de popularizare a conceptului de brand, BrandFusion Brand Build-Up, la care se vor adăuga anul acesta, seria de workshop-uri BrandFusion Laborator și alte proiecte surpriză.

 

Care ar fi cea mai mare provocare pe care o vor întâmpina brandurile românești în 2017? 

Într-o lume guvernată de schimbări profunde și fulgerătoare la nivel de media, va fi din ce în ce mai greu să construiești un brand. În acest context, audiențele brandurilor au din ce în ce mai mult control asupra destinului unui brand, iar comunicarea digitală, prin toate formele ei (e-commerce, social media etc.), va fi din ce în ce mai dificil să fie coerentă și integrată. Pentru că, să nu uităm, coerența este unul dintre parametrii fundamentali în construcția solidă a unui brand.

Brandurile în creștere vor trebui să depună eforturi considerabile pentru a face un management riguros de menținere a coerenței mesajului de brand, pe orice mediu (tradițional sau digital) s-ar manifesta acesta și a dezvolta o legătură permanentă cu consumatorii lor.

Mai mult decât atât, creșterea va fi cu atât mai greu de obținut în cazul brandurilor care nu au beneficiat de o construcție solidă, în jurul unei idei autentice, oneste, cu respect față de consumator. 

 

Răspunsuri de Mona Ursu, Managing Partner BrandFusion