Blog

Ce le dorim brandurilor românești?
De-a lungul timpului, am fost alături de branduri românești atunci când și-au scris povestea – povești de redefinire sau de construcție de la zero. Ele sunt motivul nostru de mândrie. Cu ocazia zilei de 1 Decembrie, am întrebat echipa noastră ce ar vrea să ureze brandurilor românești. Iată ce urări am strâns.

5 motive pentru care trebuie să-ți analizezi brandul
Dacă faci primii pași în construcția brandului tău, dacă ai un business în creștere (pentru care brandul este un aliat de nădejde) sau dacă ai un business stabil, consolidat (pentru care ai încă planuri mari) e bine să ai claritate asupra statusului său actual, că să știi ce acțiuni de brand pot servi business-ul în viitor.

Când are nevoie brandul tău de o strategie de conținut online?
Prezența brandului meu în online este benefică pentru business? Cum ajung la consumatorii mei și cum îi țin implicați? Sunt suficiente campaniile de Google Adwords pentru a atrage noi clienți? Cum pot controla acțiunile brandului meu în online? Răspunsul cel mai simplu pentru toate aceste întrebări este construindu-ți o strategie de conținut online.

Cinci beneficii pe care ți le oferă o strategie de conținut online coerentă
Prezența în online nu mai este demult doar un plan de viitor pentru brandul tău. Presiunea de conținut online, atât din partea competiției, cât și din partea consumatorului, este de neignorat. Tot ce rămâne de făcut este să găsești instrumentele corecte pentru a-ți comunica brandul în mediul online.

Lucruri care ne plac: packaging design
Pentru că inspirația vine din cele mai variate surse și, mai ales, de la oameni diferiți, ne-am gândit să creăm seria ”Lucruri care ne plac” pentru a împărtăși cu voi ideile, momentele, brandurile etc. care ne-au atras atenția sau pe care le-am salvat în Bookmarks pentru a reveni asupra lor.

2016 din perspectiva noastră
Anul 2016 a fost pentru BrandFusion un an de împrospătare a echipei, de alăturare a unor oameni noi, plini de entuziasm, dornici să cucerească un teritoriu enigmatic, cum pare să fie văzut brandingul. Acest lucru a influențat pozitiv climatul din interiorul echipei și a făcut loc unor explorări noi la nivelul modelelor de lucru folosite în munca noastră și consolidarea metodelor care ne-au adus reputația de profesioniști în industria noastră.

3 branduri curajoase în 2016
Brandurile disruptive sunt, prin definiție, branduri curajoase. Sunt branduri care anticipează și transformă viitorul, elaborând noi modele de business și punând sub semnul întrebării clasicul modus operandi; sunt, în aceeași măsură, brandurile care schimbă categoriile și chiar industriile din care fac parte, care elimină competitorii care nu pot să țină pasul și care ajung să ocupe un loc bine delimitat in mintea tot mai aglomerată a consumatorului modern.

11 ani de lucruri valoroase
Deși o vorbă din popor zice că noi, oamenii, avem de regulă memorie scurtă și că tragem cu greu învățăminte din ceea ce ni se-ntâmplă, noi am făcut zilele acestea un exercițiu de rememorare și de mapare a 11 lucruri care au adus valoare industriei de branding în ultimii 11 ani.

Sloganul de brand – expresia unui adevăr
Promisiunea brandului este, poate, cea mai folosită sintagmă în branding, întrebuințată de toți consultanții de brand și ambiguă pentru cei mai mulți clienți. Pe scurt, promisiunea brandului este angajamentul pe care îl ia brandul tău în fața consumatorilor și ceea ce trebuie să livreze constant dacă vrea să-i țină aproape. De cele mai multe ori, este asimilată sloganului de brand, acesta fiind cea mai vizibilă expresie a promisiunii de brand. N-ar trebui însă să fie și singura.

A face sau nu rebranding? Răspunsul ți-l dă auditarea de brand
Rebrandingul este o decizie de business care poate aduce beneficii valoroase, indiscutabile. Nu este însă și obligatoriu să se întâmple în viața unei organizații. Sunt situații în care rebrandingul, daca nu este susținut de o nevoie reală și nu este bine planificat și coordonat cu mare atenție, reușește doar să răscolească inutil și, uneori, iremediabil organizația și clienții.

Conținut coerent – consumatori fideli
Fie că parcurgi ultimele rapoarte sau studii de specialitate publicate, fie că porți o discuție serioasă cu un strateg în marketing – este aproape sigur că, într-un fel sau altul, vei ajunge mai aproape de adevărul suprem al zilelor noastre, unul exprimat deja de catre Godin în urmă cu câțiva ani: marketingul de conținut este singurul marketing care ne-a mai rămas. (Content Marketing is the only marketing left – Seth Godin)

De ce ai nevoie de un audit de brand?
Să presupunem că ai hotărât să participi la un raliu. Nu trebuie să fie un raliu internațional. E suficient și un raliu local, în jurul orașului. Primul lucru pe care-l faci este să-ți evaluezi corect șansele (care sunt mașinile cu care te vei lupta, ce caracteristici au, care este puterea mașinii tale, cât de pregătit ești, ce tactici folosesc competitorii tăi etc.), apoi să-ți pui la punct strategia de luptă.

Adevărata loializare se naște post-vânzare
Deși, la nivel declarativ, jucătorii din e-commerce-ul autohton își construiesc misiunea brandului lor în jurul satisfacerii nevoilor clienților, încercând să le ofere acestora o experiență online cât mai plăcută cu putință, majoritatea dintre ei vede încă interacțiunea dintre brand și client drept o simplă tranzacție comercială, în care una dintre părți vinde anumite produse și servicii, iar cealaltă le achiziționează, plătind o anumită sumă de bani pentru acestea.

Autenticitatea unui brand nu se cumpără
Fac parte din generația care și-a început drumul maturității într-un moment crucial din istoria noastră modernă. Am trecut prin experiența de a fi trăit urâțenia totalitarismului și șansa de a fi ales să-mi dedic energia unei lumi noi, care încurajează libertatea de expresie și valorile autentice. 

Cum atragi consumatorul modern?
Persoanele născute după anul 1980, cunoscute ca millennials, sunt o generație tânără ce a crescut într-o lume în care Internetul a devenit o parte importantă din viața lor. Folosesc Internetul pentru aproape orice lucru care îi interesează: de la vizionarea unui video amuzant, până la achiziționarea de mobilă, căutarea unui loc de muncă sau lansarea și creșterea unei afaceri.

Poate o trupă să își comunice brandul doar în mediul online?
La un moment dat în viața mea am vrut să fac parte dintr-o trupă. Nu să cânt pe scenă (nu am nici calitățile, nici înclinația spre așa ceva), ci să mă ocup de partea de comunicare. Să creez legături, folosindu-mă de cuvinte. Referitor la asta, de curând am citit un interviu cu unul dintre artiștii care contează în România. Pe lângă poveștile de început, formarea trupei, alegerea numelui sau scenele pe care a cântat trupa, m-am oprit la: Radioul nu este o miză, cu online-ul avem acces direct la comunitatea noastră de fani.

5 reguli pentru un rebranding eficient
Rebrandingul este un proces de schimbare. Un proces de schimbare la nivelul culturii organizatiei, o schimbare a stilului de management, a modului de a comunica intern si extern. Si pentru ca vorbim despre schimbare, este interesant de vazut care este perspectiva neurostiintifica asupra fenomenului si, mai ales, cum ne poate fi utila aceasta atunci cand traversam un proces de rebranding.

Brandul face multe, însă cu o condiție
Zilele trecute am prezentat unui potențial client, într-o manieră nouă pentru el, perspectiva posibilităților pe care le poate aborda brandul său. Zicem într-o manieră nouă, deoarece clientul era obișnuit să i se livreze execuții de comunicare, lucruri concrete, iar perspectiva surprinsă de noi, ca oameni de brand, i-a oferit un moment de analiză asupra viitorului business-ului său.

De ce sa incepi azi sa folosesti remarketingul pentru business?
Ce este remarketingul, mai exact? Probabil ai auzit cateva lucruri despre aceasta tactica de marketing online. Dar stii ca poate fi cel mai puternic instrument pentru business-ul tau? Pe scurt, remarketingul este o tehnologie care iti permite sa afisezi ad-uri (bannere, text, video) celor care ti-au vizitat cel putin o data site-ul, ti-au dat adresa de email sau au folosit aplicatia pentru mobile.

Cum să-ți organizezi mai bine activitățile brandului într-un nou an
Fiecare început de an debutează cu multe promisiuni, către noi înșine, către ceilalți. Totul din dorința de a face lucrurile mai bine și de a fi mai fericiți cu noi și cu munca noastră. Când vine vorba de schimbările majore, însă, cele mai indicate sunt consecvența și pașii mici. Altfel riscăm să fim compleșiți.