Blog

Nostalgia de la raft - Întoarcerea la trecut prin designul etichetei de bere
Un singur secol a fost suficient pentru a transforma radical conceptul de bere: s-a facut astfel tranziția de la berea produsă local, de mici fabrici de bere, cu sau fără o multitudine de ingrediente, de regulă prin fermentație tip “ale” (bere artizanală), la berea produsă industrial și filltrată, pasteurizată, produsă astazi, în proporție majoritară prin metoda de fermentație tip “lager”.

Brandul tău respiră online
Noutatea adusă de mediul online faţă de orice alt tip de media este aceea că oferă acces rapid la milioane de consumatori din zone geografice diferite. În plus, mediul online nu doar transmite date despre website-ul tău, dar te şi ajută să centralizezi informaţii preţioase despre clienţii tăi. Succesul brandului, a business-ului tău, este şi mai aproape dacă urmezi câteva bune practici.

Designul de ambalaj trebuie să susțină strategia de business
Designul de ambalaj nu este un exercițiu artistic personal și nu se face de dragul actului creativ. El este un instrument ce trebuie să susțină brandul, atributele sale, și strategia de business gândită anterior. Un design bun rezolvă probleme reale. 

Hai să vorbim despre oportunitățile industriei de food
Începem anul 2018 cu o rezoluție și o prioritate – să fim mai aproape de comunitatea de business. Vrem să înțelegem mai bine cu ce se confruntă, pentru a le putea oferi soluții. Și vrem să împărtășim din lucrurile pe care le-am învățat până acum despre impactul pe care brandurile îl pot avea pe termen lung.

Ce le dorim brandurilor românești?
De-a lungul timpului, am fost alături de branduri românești atunci când și-au scris povestea – povești de redefinire sau de construcție de la zero. Ele sunt motivul nostru de mândrie. Cu ocazia zilei de 1 Decembrie, am întrebat echipa noastră ce ar vrea să ureze brandurilor românești. Iată ce urări am strâns.

5 motive pentru care trebuie să-ți analizezi brandul
Dacă faci primii pași în construcția brandului tău, dacă ai un business în creștere (pentru care brandul este un aliat de nădejde) sau dacă ai un business stabil, consolidat (pentru care ai încă planuri mari) e bine să ai claritate asupra statusului său actual, că să știi ce acțiuni de brand pot servi business-ul în viitor.

Când are nevoie brandul tău de o strategie de conținut online?
Prezența brandului meu în online este benefică pentru business? Cum ajung la consumatorii mei și cum îi țin implicați? Sunt suficiente campaniile de Google Adwords pentru a atrage noi clienți? Cum pot controla acțiunile brandului meu în online? Răspunsul cel mai simplu pentru toate aceste întrebări este construindu-ți o strategie de conținut online.

Cinci beneficii pe care ți le oferă o strategie de conținut online coerentă
Prezența în online nu mai este demult doar un plan de viitor pentru brandul tău. Presiunea de conținut online, atât din partea competiției, cât și din partea consumatorului, este de neignorat. Tot ce rămâne de făcut este să găsești instrumentele corecte pentru a-ți comunica brandul în mediul online.

Lucruri care ne plac: packaging design
Pentru că inspirația vine din cele mai variate surse și, mai ales, de la oameni diferiți, ne-am gândit să creăm seria ”Lucruri care ne plac” pentru a împărtăși cu voi ideile, momentele, brandurile etc. care ne-au atras atenția sau pe care le-am salvat în Bookmarks pentru a reveni asupra lor.

2016 din perspectiva noastră
Anul 2016 a fost pentru BrandFusion un an de împrospătare a echipei, de alăturare a unor oameni noi, plini de entuziasm, dornici să cucerească un teritoriu enigmatic, cum pare să fie văzut brandingul. Acest lucru a influențat pozitiv climatul din interiorul echipei și a făcut loc unor explorări noi la nivelul modelelor de lucru folosite în munca noastră și consolidarea metodelor care ne-au adus reputația de profesioniști în industria noastră.

3 branduri curajoase în 2016
Brandurile disruptive sunt, prin definiție, branduri curajoase. Sunt branduri care anticipează și transformă viitorul, elaborând noi modele de business și punând sub semnul întrebării clasicul modus operandi; sunt, în aceeași măsură, brandurile care schimbă categoriile și chiar industriile din care fac parte, care elimină competitorii care nu pot să țină pasul și care ajung să ocupe un loc bine delimitat in mintea tot mai aglomerată a consumatorului modern.

11 ani de lucruri valoroase
Deși o vorbă din popor zice că noi, oamenii, avem de regulă memorie scurtă și că tragem cu greu învățăminte din ceea ce ni se-ntâmplă, noi am făcut zilele acestea un exercițiu de rememorare și de mapare a 11 lucruri care au adus valoare industriei de branding în ultimii 11 ani.

Sloganul de brand – expresia unui adevăr
Promisiunea brandului este, poate, cea mai folosită sintagmă în branding, întrebuințată de toți consultanții de brand și ambiguă pentru cei mai mulți clienți. Pe scurt, promisiunea brandului este angajamentul pe care îl ia brandul tău în fața consumatorilor și ceea ce trebuie să livreze constant dacă vrea să-i țină aproape. De cele mai multe ori, este asimilată sloganului de brand, acesta fiind cea mai vizibilă expresie a promisiunii de brand. N-ar trebui însă să fie și singura.

A face sau nu rebranding? Răspunsul ți-l dă auditarea de brand
Rebrandingul este o decizie de business care poate aduce beneficii valoroase, indiscutabile. Nu este însă și obligatoriu să se întâmple în viața unei organizații. Sunt situații în care rebrandingul, daca nu este susținut de o nevoie reală și nu este bine planificat și coordonat cu mare atenție, reușește doar să răscolească inutil și, uneori, iremediabil organizația și clienții.

Conținut coerent – consumatori fideli
Fie că parcurgi ultimele rapoarte sau studii de specialitate publicate, fie că porți o discuție serioasă cu un strateg în marketing – este aproape sigur că, într-un fel sau altul, vei ajunge mai aproape de adevărul suprem al zilelor noastre, unul exprimat deja de catre Godin în urmă cu câțiva ani: marketingul de conținut este singurul marketing care ne-a mai rămas. (Content Marketing is the only marketing left – Seth Godin)

De ce ai nevoie de un audit de brand?
Să presupunem că ai hotărât să participi la un raliu. Nu trebuie să fie un raliu internațional. E suficient și un raliu local, în jurul orașului. Primul lucru pe care-l faci este să-ți evaluezi corect șansele (care sunt mașinile cu care te vei lupta, ce caracteristici au, care este puterea mașinii tale, cât de pregătit ești, ce tactici folosesc competitorii tăi etc.), apoi să-ți pui la punct strategia de luptă.

Adevărata loializare se naște post-vânzare
Deși, la nivel declarativ, jucătorii din e-commerce-ul autohton își construiesc misiunea brandului lor în jurul satisfacerii nevoilor clienților, încercând să le ofere acestora o experiență online cât mai plăcută cu putință, majoritatea dintre ei vede încă interacțiunea dintre brand și client drept o simplă tranzacție comercială, în care una dintre părți vinde anumite produse și servicii, iar cealaltă le achiziționează, plătind o anumită sumă de bani pentru acestea.

Autenticitatea unui brand nu se cumpără
Fac parte din generația care și-a început drumul maturității într-un moment crucial din istoria noastră modernă. Am trecut prin experiența de a fi trăit urâțenia totalitarismului și șansa de a fi ales să-mi dedic energia unei lumi noi, care încurajează libertatea de expresie și valorile autentice. 

Cum atragi consumatorul modern?
Persoanele născute după anul 1980, cunoscute ca millennials, sunt o generație tânără ce a crescut într-o lume în care Internetul a devenit o parte importantă din viața lor. Folosesc Internetul pentru aproape orice lucru care îi interesează: de la vizionarea unui video amuzant, până la achiziționarea de mobilă, căutarea unui loc de muncă sau lansarea și creșterea unei afaceri.

Poate o trupă să își comunice brandul doar în mediul online?
La un moment dat în viața mea am vrut să fac parte dintr-o trupă. Nu să cânt pe scenă (nu am nici calitățile, nici înclinația spre așa ceva), ci să mă ocup de partea de comunicare. Să creez legături, folosindu-mă de cuvinte. Referitor la asta, de curând am citit un interviu cu unul dintre artiștii care contează în România. Pe lângă poveștile de început, formarea trupei, alegerea numelui sau scenele pe care a cântat trupa, m-am oprit la: Radioul nu este o miză, cu online-ul avem acces direct la comunitatea noastră de fani.